INSA de Rouen Département ASI
                                          
                                                                                                  

Département Architecture des Systèmes d'Information

 

Traduction Internet

Plateforme pédagogique

"Traductions de FAQ, RFC et Documents Internet"

 

[En construction]

Présentation
Perspectives


Notre but est de faire de cet espace un endroit où l'on fournira à la communauté francophone des traductions françaises de documents de référence.

INSA (National Institute of Applied Sciences) is a French College of Engineering preparing students for the French national "Diplôme d'Ingénieur" (equivalent to an MSc or MEng).
(Location : Rouen University Campus).

The ASI Department (Architecture des Systèmes d'Information - Information Systems Engineering) and the English Language Dept run a translation course in which students
are required to translate English FAQs or technical IT-related literarure into French for the benefit of the French-speaking Internet community. The selected FAQs must relate to
Computer Science or Information Technology. Special focus is placed on Free Software and open source development.

The translation work is duly monitored by Yvon Benoist ("Professeur agrégé de l'Université", fully-qualified English teacher) and by Computer Science and IT University Professors
and Lecturers. It is graded and taken into account for graduation.

To submit a document for translation, please send an e-mail to Yvon Benoist.

Notre projet en un coup d'oeil : Affiche.

Quelques documents traduits :


Coordonnées

Téléphone
33 (0)2 32 95 98 29
Télécopie
33 (0)2 32 95 97 08
Adresse postale
Av. de l'Université, 76801 St Etienne du Rouvray, France.
Messagerie électronique
Responsable du projet : yvon.benoist@insa-rouen.fr
Administrateur Web : webasi@insa-rouen.fr


 

[ Accueil ] Présentation ] Perspectives ]

Envoyez un courrier électronique à webasi@insa-rouen.frpour toute question ou remarque concernant ce site Web.
Dernière modification : 15 février 2005